О сайте

На этом сайте собраны книги по психологии, психологические методики и тесты, интересные статьи и факты. Все файлы доступны для бесплатного скачивания, без регистрации.


Книги по психологии, социологии, политологии, педагогике для студентов, абитуриентов, выпускников. Так же на сайте вы найдете статьи на тему психологии, психологические тесты и методики. Все психологические книги доступны для бесплатного скачивания! Если вы не нашли какую-то книгу в нашей библиотеке- можете сообщить нам об этом и есть у нас есть эта книга - мы добавим ее на сайт.


Метки

биография бихевиоризм ВНД возрастная психология гендерная психология гештальт гипноз графология дефектология дифференциальная психология доклад заметка квантовая психология клиническая психология книги когнитивная психология консультирование конфликт лекции маркетинг медитация методика мотивация наркология нейропсихология НЛП общая психология патопсихология персоналии практикум практическая психология пситехники психиатрия психоанализ психодиагностика психодрама психокррекция психологическая помощь психология власти психология деятельности психология интеллекта психология личности психология общения психология отношений психология поведения психология рекламы психология семьи психология сми психология снов психология суицида психология творчества психология труда психология управления психология эмоций психопаталогия психотерапия психотехники психофизиология реклама саморазвитие словарь сознание социальная психология справочник статьи статья тайм менеджмент тест тренинг управление персоналом характер эзотерика экспериментальная психология энциклопедия этнопсихология юридическая психология


На основі критерію співвідношення соціального і біологічного в якостях особистості в її структурі виділені чотири підструктури:
1)       спрямованість особистості;
2)       досвід;
3)       індивідуальні особливості психічних процесів;
4)       включає біопсихічні властивості.
Крім того, у структурі особистості виділені дві загальні інтегративні підструктури - характер і здібності, що, на відміну від ієрархічних підструктур, пронизують усі чотири рівні ієрархії, вбираючи в себе якості з підструктур кожного виділеного рівня.
1-а підструктура особистості, названа «спрямованість особистості», поєднує якості спрямованості і відносини особистості, що виявляються як її моральні риси. 2-а підструктура особистості, названа «досвід», поєднує знання, навички, уміння і звички, придбані в особистому досвіді шляхом навчання. 3-я підструктура особистості, названа «особливості психічних процесів», поєднує індивідуальні особливості окремих психічних процесів: пам'ять, емоції, відчуття, мислення, сприйняття, почуття, воля. 4-а підструктура особистості, названа «біопсихічні властивості». Поєднує властивості темпераменту, статеві і вікові властивості особистості і її патологічні, так названі органічні зміни.
2. Особистість і характер.
Характер - це сталі риси особистості, що формуються і проявляються в її діяльності і спілкуванні та зумовлюють типові для неї способи поведінки. Кожна риса хар-ру є рисою особистості, але далеко не кожна риса особистості є рисою хар-ру. Щоб бути рисою характеру, риса особистості має бути: досить виразною; досить тісно пов’язаною з іншими рисами хар-ру в одне ціле; систематично виявлятися в різних видах діяльності, ситуаціях, обставинах.
Виділяють такі риси хар-ру:
1) риси, які характеризують вчинки людей щодо вибору цілей діяльності і спілкування - ощадливість, раціональність;
2)  риси, які характеризують дії, спрямовані на досягнення цілей, - наполегливість, цілеспрямованість, послідовність;
3) риси, які безпосередньо пов’язані з темпераментом і характеризують особливості дії, вчинків, поведінки загалом, - інторверсія-екстраверсія, тривожність, витриманість-імпульсивність, ригідність.
У структурі характеру виокремлюють такі його компоненти:
· спрямованість; · переконання; · розумові риси; · емоції; *волю; *темперамент; · повноту; · цілісність; · визначеність; · силу.
Характер не успадковується і не є природженою властивістю особистості, а також не є постійною і незмінною властивістю. Характер формується і розвивається під впливом навколишнього середовища, життєвого досвіду людини, його виховання.
3. Система регуляції особистості.
Система регулювання представляє собою перший ієрархічні рівень особистісної структури (у схемі - найближче до центру). Основу даної системи складають сформувалися у людини під впливом обставин його життя певний комплекс сенсорно-перцептивних механізмів пізнання, що володіють зворотним зв'язком. Цей комплекс покликаний забезпечувати і реально визначає:
а) Постійна взаємодія зовнішніх і внутрішніх причин і умов прояву і розвитку психічної діяльності; б) Регулювання людиною власної поведінки (пізнання, спілкування, праці).
При утворенні цієї системи значну роль відіграють філогенетичні механізм, природні передумови людської життєдіяльності: будова аналізаторів, їх «переднастроєних» на специфічно людський спосіб функціонування. Однак не менш значущими є і онтогенетичні механізми, що визначають виникнення нових сенсорних комплексів з високим рівнем інтеграції (так званих перцептивних систем): рече-слухового, зорового, сенсорно-моторного. Всі ці комплекси в процесі життєдіяльності людини постійно взаємодіють між собою, утворюючи в цілому єдину функціональну динамічну систему сенсорно-перцептивної організації. Завдяки цій системі забезпечується свідоме і творче відображення зовнішнього світу в притаманних йому зв'язках і взаємозв'язках, формування (акумуляція, інтеграція і генералізація) його чуттєвого досвіду. Будучи регулятором взаємин людини із середовищем, сенсорно-перцептивна система його особистісної організації ніколи не виявляється нерухомою. Саме вона визначає динамічний, функціональний характер всієї іншої структури особистості.



Популярные материалы

Был ли Вам полезен этот сайт?

Кнопки

Информер тиц и PR блогун - монетизируем блоги

Счетчик