О сайте

На этом сайте собраны книги по психологии, психологические методики и тесты, интересные статьи и факты. Все файлы доступны для бесплатного скачивания, без регистрации.


Книги по психологии, социологии, политологии, педагогике для студентов, абитуриентов, выпускников. Так же на сайте вы найдете статьи на тему психологии, психологические тесты и методики. Все психологические книги доступны для бесплатного скачивания! Если вы не нашли какую-то книгу в нашей библиотеке- можете сообщить нам об этом и есть у нас есть эта книга - мы добавим ее на сайт.


Метки

биография бихевиоризм ВНД возрастная психология гендерная психология гештальт гипноз графология дефектология дифференциальная психология доклад заметка квантовая психология клиническая психология книги когнитивная психология консультирование конфликт лекции маркетинг медитация методика мотивация наркология нейропсихология НЛП общая психология патопсихология персоналии практикум практическая психология пситехники психиатрия психоанализ психодиагностика психодрама психокррекция психологическая помощь психология власти психология деятельности психология интеллекта психология личности психология общения психология отношений психология поведения психология рекламы психология семьи психология сми психология снов психология суицида психология творчества психология труда психология управления психология эмоций психопаталогия психотерапия психотехники психофизиология реклама саморазвитие словарь сознание социальная психология справочник статьи статья тайм менеджмент тест тренинг управление персоналом характер эзотерика экспериментальная психология энциклопедия этнопсихология юридическая психология


Гуманістична психологія зацікавлена ідеєю становлення й формування психіки та намагається вивчати співвідношення факторів цього становлення — середовища (природного й культурного) та спонтанності руху. Поняття цінностей — також важливий предмет гуманістичної психології — виникло як проблема у зв'язку з ідеями творчості та розвитку, життєвого шляху особистості.
У гуманістичній психології як основні предмети дослідження виступають: вищі цінності, самоактуалізація особистості, творчість, любов, свобода, відповідальність, психічне здоров'я, міжособистісні стосунки.
Людина не може бути пізнана в результаті наукового вивчення його часткових функцій. Людське буття розгортається в контексті людських відносин (інакше кажучи, людина не може бути пояснений своїми частковими функціями, в яких не приймається в розрахунок міжособистісний досвід). Гуманістична психологія вважає, що людині  не властиві природжені інстинкти жорстокості й агресії, на відміну від представників психоаналізу. Навпаки, в них закладений інстинкт збереження своєї популяції, що змушує їх допомагати одне одному. Потреба в самоактуалізації своїх можливостей і здібностей властива здоровій людині, а найбільшою мірою – видатним людям.
Психоаналіз на противагу гуманістичній психології досліджує особистість, яка постійно перебуває в конфлікті із собою. Фундаментиальний принцип психоаналізу полягає у тверджені, що  психологія особистості визначається тенденціями пошуку задоволення та уникнення болю. Цей принцип називається принципом задоволення. Цей принцип активно керує особистістю в перші роки життя. Саме перші переживання задоволення і фрустрації грають вирішальну роль у подальшому розвитку особистості.  Особистість за психоаналізом розвивається у конфлікті між своїми біологічними потребами за які відповідає частинка «Воно», яку приглушує «Над-Я», совість людини.




2. Самооцінка і рівень домагань.
Самооцінка – це знання про себе в поєднанні з певним ставленням до себе.
Самооцінка належить до ядра особистості і є важливим регулятором поведінки, саме від неї залежать відносини людини з оточуючими, її критичність, вибагливість до себе, ставлення до успіхів та невдач.

Самооцінка безпосередньо пов’язана з рівнем домагань, тобто тим рівнем важкості завдання, який людина зобов’язується досягти, знаючи рівень свого попереднього виконання. Залежність самооцінки людини від рівня її домагань відобразив у 1890 році психолог Джеймс за допомогою формули:

Самооцінка = успіх / домагання

З формули випливає, що прагнення підвищити самооцінку можливо досягти двома способами. Людина може або підвищити рівень домагань, щоб пережити максимальний успіх, або знизити рівень домагань, щоб запобігти невдачі. У разі успіху рівень домагань, звичайно, підвищується, людина проявляє готовність вирішувати більш складні завдання, при невдачі – відповідно, знижується. Самооцінка, не є постійною. Джерелом оціночних значень різних уявлень індивіда про себе являє собою соціокультурне оточення.
Таким чином, самооцінка – це складова особистості, що носить суб’єктивний характер і не є постійною. Вона тісно пов’язана з рівнем домагань і за допомогою формули Джеймса, допомагає особистості вирішити конфлікт, шляхом зниження чи підвищення рівня домагань. Основне завдання самооцінки – це регуляція поведінки й діяльності.
3. Поняття про волю.
Воля — свідоме регулювання суб'єктом діяльності своєї поведінки, що пов'язано із подоланням внутрішніх і зовнішніх перешкод на шляху до мети. Внутрішні (стан здоров'я, потреби, мотиви, установки тощо) і зовнішні (простір, час, властивості предметів і явищ, інші люди тощо) перешкоди спонукають до вольового зусилля, яке створює готовність до подолання труднощів, що реалізується у вольових діях.
Етапи вольової дії:
1. Усвідомлення мети і бажання її досягти.
2. Усвідомлення можливостей досягнення мети.
3. Поява мотивів, які або стверджують або заперечують ці можливості.
4. Боротьба мотивів і вибір.
5. Прийняття однієї з можливостей досягнення мети в якості рішення.
6. Реалізація прийнятого рішення.
Основні вольові якості суб'єкта визначають його поведінку:
1. Сильна воля характеризується: чітким усвідомленням мети, великим бажанням її досягти, наявністю достатніх можливостей та відповідної мотивації, обгрунтованою боротьбою мотивів, швидким вибором та прийняттям рішення, активністю і стійкістю щодо реалізації прийнятого рішення. 2. Наполегливість свідчить про те, що мета уявляється дещо віддаленою, але бажання її досягти — велике, а реалізація рішення має стійкий і активний характер. 3. Впертість як вольова якість характеризується на етапах вольової дії тим, що мета і бажання її досягти об'єктивно не виправдані; можливості і мотиви, боротьба мотивів і їх вибір визначаються , не об'єктивним аналізом усіх можливостей, а упередженою думкою; рішення приймається без достатнього обґрунтування, але з великим бажанням та рішучою реалізацією. 4. Конформність характеризує: мінливість цілей і бажань; визначальне значення думок інших людей щодо можливостей, мотивів, вибору; змінність рішень, які реалізуються дуже пасивно. 5. Навіюваність, як вольова якість, має такі характерні ознаки етапів вольової дії: цілі, бажання, мотиви, боротьба та вибір — дуже невиразні, майже відсутні. Рішення задається ззовні, а його реалізація пасивна. 6. Ретельність і рішучість характеризуються приблизно таким самим складом етапів вольових дій, що й сильна воля, наполегливість; єдина відмінність полягає у тому, що інколи мотивів багато, а їх вибір не завжди має всебічний характер. 7. Така вольова якість, як нерішучість, означає, що має місце чітке усвідомлення цілей, наявні можливості і мотиви, але їх боротьба і вибір мають незавершений характер, рішення або відсутні, або швидкоплинні, а реалізація — взагалі відсутня. 8. Для слабовілля характерні: слабке бажання досягти цілі , обмежені можливості, незавершеність у боротьбі мотивів та їх виборі, відсутність бажання приймати рішення, нестійка реалізація рішення.



Популярные материалы

Был ли Вам полезен этот сайт?

Кнопки

Информер тиц и PR блогун - монетизируем блоги

Счетчик